Karin Axelsson
Hälsa & Fitness
Annons
Annons
Workoutstories

Mitt upplägg för sista träningsveckan innan semester

Om en vecka börjar min semester, som kommer att vara i tre veckor. Det ska bli riktigt skönt! När jag har semester brukar jag inte ha några träningstvång, utan jag tränar om jag känner för det. Det är viktigt att låta kroppen vila ordentligt emellanåt också och eftersom jag vet hur jag själv är, att jag årets resterande veckor alltid tränar fem gånger per vecka och aldrig gör några undantag, så unnar jag mig denna vila på semestern. Vad jag däremot fortfarande gör på
semestern är att gå morgonpromenader på en timme varje
morgon. Det kan jag inte låta bli, för det går inte att starta dagen på ett bättre sätt.

Ofta brukar jag vara ganska aktiv på semestern även om jag inte tränar. Det blir mycket promenader, cykling, simning osv. Men det finns också tid för att ligga och lata sig i hängmattan. Det är härliga grejjer det, att ligga i hängmattan och läsa en bok och inte ha någon tid att passa!

Så här ser veckan träningsupplägg ut (innan jag tar semester):
Måndag: cykling ca 5 mil (till och från jobbet)
Tisdag: cykling ca 2,5 mil (till jobbet), core express, aerobics express
Onsdag: power walk 60 minuter, stryketräning 60 minuter
Torsdag: cykling ca 5 mil (till och från jobbet)
Fredag: cykling ca 2,5 mil (till jobbet)

Tags : Träning

Lämna en kommentar

Annons
Annons