Karin Axelsson
Annons
Travelstories

Framme i Koh Chang

Vi kom fram till Koh Chang i Thailand igår eftermiddag efter en del resande. Först spenderade vi ca 11 timmar i flygplanet till Bangkok och darefter 5 timmar i en buss till Koh Chang. Vi kände inte ör att stanna i Bangkok, utan kommer att ta det de sista dagarna av vår semester istället innan i åker hem igen.
Bussresan gick snabbt fastän den tog dryga 5 timmar för vi sov båda i stort sett hela tiden. Vi hade knappt sovit på planet alls och var väldigt trötta vid det laget.

Sista biten åkte vi med båt över till ön Koh Chang. Det var skönt att komma fram och slippa bara på den tunga väskan. Som ni ser är min vaska ganska stor och den vägde 20 kilo så det blev ganska bra träning for min lilla kropp!
Vi åt en god lunch på den underbara stranden White Sand Beach direkt när vi kom fram. Efter det letade vi upp ett hotell för de första 2 nätterna, som vi är väldigt nöjda med.
Här på restaurangen på White Sand Beach åt vi var lunch igår. Underbart!
De fina svanarna mötte oss på vår säng när vi checkade in igår.
Vi har en härlig pool att bada i. Där har vi hängt en hel del idag!
Utsikten från vår balkong ner över poolområdet och White Sand Beach. Inte helt fel!