Karin Axelsson
Hälsa & Fitness
Annons
Annons
Kitchenstories

Fluffig smoothie

Inspirerad av Jessica gjorde jag en fluffig smoothie till frukost. Att den blev så fluffig berodde på att jag hade fryst bananen innan jag blandade i den med de övriga ingredienserna i smoothien. Att den blev så god kan jag tacka kryddorna kanel, kardemumma och vaniljpulver för samt hallonen och jordnötssmöret.

Fluffig smoothie

1 fryst banan
ett gäng frysta hallon
en skvätt naturell yoghurt
krossade linfrön
kanel
kardemumma
vaniljpulver
1 tsk jordnötssmör

Mixa samtliga ingredienser i en mixer. Häll upp i stort glas eller mugg. Njut!

Jag åt knäckebröd med kokt ägg till detta. Vilken god, mättande och härlig frukost!

Har inte tränat mer än promenerat med familjen idag. Det var skönare att vara ute och gå idag än det var igår. Soligt och vackert, men väldigt blåsigt och halt. Desto mer har det tränats på TV, både på Vasaloppet och nu på Friidrotts-EM.

8 kommentarer

  1. Låter jättegott 🙂 älskar hallon. Jag har Ibs (kass mage) och måste undvika fiber. Jag äter vitt knäcke men undviker bröd. Har du nåt annat tips som man kan ha till frukost när man inte jan äter gröt osv? Börjar bli lite trött på keso o turk youghurt /Malin

    1. Jobbigt att du inte kan äta fibrer, men det finns ju en hel del annat du kan njuta av. Varför inte göra omelett till frukost? Eller äta ägg på annat sätt, som äggröra, kokt eller stekt ägg. Annars skulle du kunna baka eget bröd, utan fibrer, och äta med matigt pålägg och grönsaker. Smoothies går ju också att variera i oändlighet och de är enkla att göra fiberfria och mättande.

    2. Tack för tipsen. Ska testa smoothie. Jag kör på ägg ibland och det är oxå gott. Sen konstigt nog gillar magen corn flakes och det blir jag mätt av länge så det blir det oxå. I helgen får det bli omelett 🙂

Lämna en kommentar

Annons
Annons