Karin Axelsson
Hälsa & Fitness
Annons
Annons

Mina målsättningar denna torsdag

Karin torsdagspepp

Du har säkert ett eller flera mål, som du har formulerat och vill uppnå. Speciellt nu med tanke på att det just har varit nyår är det många av oss som har satt upp mål att klara av. Men är det målsättningar att uppnå idag, i år eller när har du satt en deadline för målet? Vanligt är att vi sätter upp mål för lång tid framåt och ofta glömmer vi bort att dela upp målet i delmål. Ännu ovanligare tror jag att det är att vi sätter upp dagsmål, som vi ska klara av att uppnå just den här dagen.

Med en eller flera konkreta målsättningar för den dagen du har framför dig kan du ta dig an dagen med en helt annan glöd och ett bättre driv än om du inte formulerar något mål för dagen alls. Dagen kan alltså bli så mycket bättre då! För att peppa upp denna torsdag lite extra har jag formulerat tre målsättningar för dagen.

  1. Jag ska göra minst 100 utfall på vardera ben och minst 300 knäböj när jag tränar ben idag på gymmet. Plus en massa andra benövningar också.
  2. Jag ska le åt varje människa jag möter.
  3. Jag ska baka Lindas nyttiga proteinbollar med smak av lakrits. På hennes blogg kan man hitta många hälsosamma recept som ser goda ut. Nu har hon inte ha bloggat på ett tag. Kanske har hon slutat? Men oavsett finns det många härligheter att gå tillbaka till och inspireras av.

Karin superset träning (13)

Om jag lyckas med mina målsättningar denna torsdag är jag säker på att den här dagen blir väldigt bra!

Ha en underbar torsdag! Gör den till en bra sådan! Har du något mål för dagen?

PS. Passande nog har jag min Finisher T-shirt från Stockholm Marathon 2013 på bilderna. Den är bevis på att jag klarade av ett väldigt konkret mål jag hade satt upp för mig själv nästan ett år tidigare. Vill man så klarar man av det mesta!

3 kommentarer

  1. God morgon!
    Du är verkligen uppe i ottan 🙂 Alltid bra att ha mål oavsett om de är korta eller långa. Målet för dagen är att köra rejält på box-passet i kväll med min dotter. Vi har börjat träna på Friskis sen december. Hon behöver komma igång med träning och har lättare att få det gjort genom att ta sig till gymmet. Så det här är våran mor-dotter grej vi gör. Målet långsiktigt är att jag ska hjälpa henne att få in bra rutiner med träning och att vi båda ska komma i bra form. För mig personligen är det att stärka ryggen och ha fått bra resultat på träningen till min 40 års dag i maj, samt inför sommaren.
    Ha en fin dag, kram Carolina

    1. Vad roligt att träna tillsammans med dottern! Och vilka bra målsättningar ni båda har!

      Jag är inte uppe riktigt så tidigt som man kan tro. Detta inlägg var tidsinställt då jag inte hinner blogga på morgnarna med två små barn. 🙂

      Ha en riktigt fin dag och trevlig träning ikväll!

Lämna en kommentar

Annons
Annons