Karin Axelsson
Hälsa & Fitness
Annons
Annons
HealthstoriesWorkoutstories

Styrketräning med pulsinslag

Vissa träningspass minns man bättre än andra. Det här är ett träningspass som jag minns väldigt väl, för att det var så kul och för att det gav en sådan bra träning. Att träna styrka varvat med pulsövningar ger verkligen effektiv träning. Lite roligt är att just det här passet tränade jag för exakt ett år sedan. När jag är frisk igen ska jag garanterat träna det igen!

Styrkeövningarna är främst för ben och rumpa. De görs i superset eller triset för att tempot ska hållas högt. Varje omgång med styrkeövningar varvas med pulshöjande övningar som burnes, upphopp eller utfallshopp. När jag tränade det här passet för ett år sedan var Smilla bara 4-5 månader gammal och jag kunde använda henne som vikt i vissa av övningarna. När jag kör det här passet nu använder jag istället en hantel eller medicinboll som vikt.

Styrketräning med pulsinslag:

Samtliga styrkeövningar i set om tre

  • Superset: overhead squat med stång + utfall med bålrotation med medicinboll
  • Burpees, 12 stycken
  • Superset: knäböj, vanliga och i nedre läget, i Smithsmaskinen + utfall i Smithsmaskinen
  • Upphopp, 48 stycken
  • Superset: leg press i maskin + benlyft i Glute-maskinen
  • Utfallshopp/Power lounges, 48 stycken (24 st./ben)
  • Triset: höftlyft med en fot i golvet och bebis på magen + benlyft liggande på sidan + bebislyft ovan huvud
  • Knäböj med benlyft åt sidan med bebis i famnen, 36 stycken (18 st./ben)

burpee Karin

Happy training!

 

Lämna en kommentar

Annons
Annons