Karin Axelsson
Hälsa & Fitness
Annons
Annons
Workoutstories

Fortsätt att träna! – Så här kan du träna nu under Coronapandemin

Tips för träning under Corona

Igår på måndagen gick Regeringen ut med ytterligare skärpta restriktioner i samband med Coronapandemin. Vi får nu ej samlas fler än åtta personer i ett sällskap, vilket såklart påverkar många verksamheter hårt. En sådan bransch är träningsanläggningarna och gymmen. Som jag har skrivit tidigare är det nu viktigare än någonsin att vi tränar vidare ändå och här kan du läsa om varför träning är så viktig i dessa tider.

I detta inlägg vill jag återupprepa detta, dvs vikten av att träna och att vi nu kan behöva hitta nya sätt att träna på. Här får du tips på hur du kan fortsätta att träna under Coronapandemin.

Mina tips på hur du kan träna under Corona

Träna hemma

Jag vill verkligen slå ett slag för hemmaträningen. Den är trots allt så enkel att få till och du kan bo egentligen hur litet som helst och ändå ha möjlighet till det.

Yoga hemma

Häromdagen yogade jag i hallen. Fungerade hur bra som helst!

Träna ute

Jag kom nyss hem från ett löppass i skogen med efterföljande bad i sjön. Snacka om att jag är hög på livet efter detta! Att träna utomhus är verkligen den bästa medicinen mot så mycket så passa på att göra det mycket. Vi ska vara tacksamma för att vi i detta land får gå ut fritt och kan röra oss i naturen hur vi vill!

Träna med en kompis

Du kan fortfarande stämma träff med en vän för att träna. Men eftersom smittan lättare sprids inomhus rekommenderar jag att man ses utomhus för att träna. Ta en powerwalk eller joggingtur ihop och kombinera träningen med det sociala!

Träna digitalt

Det finns ju hur stort utbud av digital träning som helst så passa på att hitta det du gillar bland det. Eller boka upp en digital träningsträff med vänner eller kollegor.

Hemmaträning under Coronpandemin

Hemmaträning under Coronpandemin

Hemmaträning under Coronpandemin

Hemmaträning under Coronpandemin

Hemmaträning under Coronpandemin

Möjligheterna till träning är enorma så se till att nyttja denna period i livet till att träna och röra på dig, helst utomhus, men också inomhus. Det kommer en tid när vi obehindrat kan gå till gymmet igen, var så säker!

Läs också:

2 kommentarer

  1. Jag har börjat en runstreak…. o hade tänkt att fortsätta inne dom dåliga dagarna… PÅ gymmet, o det sket sig rejält… HMMMM…. Idag regnar det småspik o blåser halv storm, kommer bli skönt efteråt… haha…. Är man på dag 32 kan man ju inte sluta…..

    1. Åh, vad kul att du kör en runstreak, Petra!! Helt rätt att du fokuserar på känslan efteråt och så finns det ju inga dåliga kläder och det där!
      Grymt jobbat att du är på dag 32!!

Lämna en kommentar

Annons
Annons